Üzemorvos | Menedzserszűrés | Kardiológia | Belgyógyászat

Szűrővizsgálatok:

»
»
»
»
»
»
»
»
»
»
Küldetésünk az Egészség!
Üzemorvos »
országos üzemorvosi hálózat
Menedzserszűrés »
személyre szabott vizsgálatok
Kardiológia »
professzionális szűrőprogram
Belgyógyászat »
egyéni célirányos diagnosztika

Cikk: leszokni a dohányzásról?

Egyszerű és gyors
online bejelentkezési lehetőség

a HMM üzemorvos vizsgálatra, menedzserszűrésre, kardiológiai vizsgálatra, belgyógyászati szűrésre, konzultációra, stb...



Cikkek az egészséges életmódért:

  • Munkahely és lelkiállapot
  • Az éltető falatok... táplálkozási 1x1
  • Mindennapi stresszhatások
  • ... tényleg egy újabb koporsószeg
  • Legyőzhetetlen horkolók
  • Görbe szék, és görbe hát.
  • A pohár másik oldala
  • Tenisz - a mozgás éltető ereje
  • Tudom: Sál, Sapka...
  • Gyógyszer nélkül egy hét...
  • Hogyan fokozzuk agyunk..?
  • 150 évig élni
  • Megoperálnak...
  • Több éjszakázás - több emlőrák?
  • A fülzúgás gyógyítása
  • Az ágy
  • Játékszenvedély
  • Ilyen betegek vagyunk?
  • Botrányos kézmosás
  • Kinek árthat a gyógyfürdő?
  • Humphrey Bogartnak nem volt...
  • Miért vagyunk önpusztítók?
  • Csavaros műér
  • Csökkenő nemzőképesség
  • A kevés alkohol védi a szívet?
  • Prosztatarák gyógyítás
  • Tériszony és életszeretet
  • Viszketés?!


  • Miért bennünket válasszon?

    Egészségmegőrző tevékenységünk alappillérei a gondosan és szakmailag igényesen kidolgozott szűrőprogramok, melyeket azonos adottságú csoportokra terveztünk meg. Célkitűzéseink szerint folyamatosan figyelünk megvizsgált partnereink egészségére, támogatást nyújtva az egészséges életmód kialakításához.

    Vizsgálatainkat szervezetten, magas szakmai színvonalon, kiváló szakemberekkel végezzük, exkluzív környezetben. A vizsgálatsorozatokat angolul is beszélő orvosaink menedzselik.

    Bővebben:
  • Üzemorvos
  • Menedzserszűrés
  • Belgyógyászat
  • Kardiológia

  • Csak még egy szál cigarettát...

    Amennyiben Ön rákattintott az előző mondatra bizonyára sokféle módon próbált leszokni a kis rudacskákról.

    Magának talán már megmagyarázta, hogy miért dohányzik, és talán azt is, hogy miért akarja abbahagyni. Érvek és ellenérvek. A leszoktató kampányok rémségeit és az elrettentő példákat látva, az is megfogalmazódhatott Önben, hogy elég volt a füstölgésből - de azt is tudjuk, hogy ez egyáltalán nem könnyű.
    Aki soha nem dohányzott, nem érzi a szenvedést, a vágyat egy szál cigaretta után, mert a szervezetében nem halmozódott föl a nikotin.



    Amikor először rágyújtott, kevésbé élvezhette.

    Aztán kellemessé vált - később pedig már hiányzott. Egy-egy szál után pedig frissebbnek és aktívabbnak is érezhette magát. Ha pedig ideges lett, olyan megnyugtató volt elszívni egy szál cigit... Ez a két hatás - a szellemi aktivitás, és rohanó világunk túlfeszített tempójának elviselése, az ellazulás - kényszeríti a dohányost, hogy rágyújtson. Észrevétlenül függővé válhat bárki. Aztán, hogy jól érezze magát, egyre többször követeli szervezete a nikotint. Az csak a dohányos személyiségétől függ, mennyire enged a csábításnak.

    Amibe oly sokan kapaszkodnak:
  • a dohányzásnak szertartása van
  • ismeretlen társaságban a cigaretta kínálása átsegít a kezdeti kommunikációs nehézségeken

  • Ezek olyan kényszerek, amelyekről le kell mondani, ha valaki eldönti, hogy leszokik. A nikotinról le lehet mondani örökre, egyik pillanatról a másikra - de szervezetünknek természetesen komoly hiányérzete lesz! Gondolkodott már azon, hogy milyen "munkát" végez egy dohányos ember? Egy szál elszívása alatt átlagosan 10-szer emeli a dohányos ember szájához a cigarettát. Ha ezt napi húsz szállal számoljuk, már 200 kézmozdulatnál tartunk. Egy hét alatt 1400 - szor, egy év alatt pedig 73000 - szer zajlik le ez a mozdulatsor. A cigarettázás a dohányos mindennapjainak rendszeres, rutinos tevékenysége lesz. A legtöbben automatikusan gyújtanak rá étkezés után, telefonálás vagy kávézás közben - vagy gondoljanak a nehéz, fokozott koncentrációt igénylő helyzetekre, vagy a stresszhatásokra.


    A leggyakoribb kérdés: Mi a jó módszer?

    Mindenkinek egyedi módszerre van szüksége. A leszokni akaró dohányosnak el kell határoznia magát, hogy végérvényesen lemond a füstölgő rudacskákról. Nevezze meg azt a napot, amikor véglegesen leteszi a cigarettát - még az öngyújtót is tegye ki a táskájából, nehogy kísértésbe essen. Az élet különösen nehéz pillanataiban gondoljon arra, hogy csak az a nap legyen dohányzás mentes. A cigaretta gyakran átsegít a nehéz helyzeteken - de nem az egyedüli segítőtárs. Akár gyűjtheti is egy külön perselyben azt a pénzt, amit eddig erre a szenvedélyére költött!

    Gondolta volna, hogy egy átlag dohányos egy életen át a levegőbe füstöl egy jó autót?
    Mindezekkel együtt nem lesz könnyű dolga. Készüljön felé arra, hogy barátai kínálni fogják - és eszébe fog jutni, hogy még egy utolsó szálat... Az a legjobb, ha tudatosodik Önben, hogy mire is vállalkozott. A dohányosok egyharmada évente elhatározza, hogy felhagy szenvedélyével, de pusztán önerőből ez alig 2%-nak sikerül! A legtöbb embernek eszébe sem jut, hogy valakitől segítséget kérjen, pedig baráti szó és a társaság remek fogódzó lehet ebben az időszakban. Talán a legfontosabb a kellő motiváció mellett az, hogy tartsa a kapcsolatot azzal az orvossal, aki akár naponta is meghallgatja a dohányzás nélkül átélt napok nehézségeit.

    Végül egy adat - kommentár nélkül:
    A nemdohányzó ember átlag 12 évvel tovább él, mint dohányzó embertársai.



    Kiemelt szakterületeink:

    Üzemorvos | Menedzserszűrés | Kardiológia | Belgyógyászat



    © 2010 - Hungária Med-M Kft. - 1135 Budapest, Jász utca 33-35.
    Adószám: 12489477-2-41
    Tel/Fax: 236-0176; Mobil: 06 30 633-0961; SMS: 06 30 633-0961; E-mail: hungariamed[@]hungariamed.hu

    Üzemorvos | Belgyógyászat | Kardiológia | Allergia vizsgálat